Ondernemers: Tussen Angst en Hoop?

Komt het allemaal wel weer goed? Onder- nemers: Tussen Angst en Hoop? Het is spijtig en triest dat we geconfronteerd...

Komt het allemaal wel weer goed?

Onder- nemers: Tussen Angst en Hoop?

Het is spijtig en triest dat we geconfronteerd zijn en worden met het Corona virus. Het verspreidt zich snel en het zal nog even zo blijven. We zitten gelukkig niet in een totale lockdown en het lijkt de goede kant op te gaan. Hoe zal de wereld er na Corona uitzien? We weten het nog niet. Hopelijk wordt je er niet direct door geraakt. Indirect heeft het eigenlijk voor ons allemaal gevolgen. Het leven zal simpelweg niet meer het hetzelfde zijn.

Bedrijven hebben het moeilijk

Veel sectoren zijn hard getroffen. Horeca, reisbureaus, kappers, rijscholen en veel andere sectoren. De verwachting is dat het een jaar duurt om te herstellen van de abrupte klap die we door Corona hebben gekregen. In China daalden de detailhandelsverkopen met 20 procent en steeg de werkloosheid naar 6 procent. De schatting is dat Corona de wereldeconomie een rekening van 2,7 biljoen presenteert. Niet mis.

Minder conversies op websites

We zien een daling in het aantal conversies op websites. Naast een daling in het zoekmachineverkeer is ook het aantal conversies teruggeschoten. Binnen de nieuwssector en de financiële sites zien we wel een toename aan webverkeer. Het is een mix van hoog en omlaag als we kijken naar het webverkeer. Babyproducten en zeep schoten omhoog. Dure televisie kregen minder bezoekers.

Marketeers: Tussen angst en hoop?

Hebzucht en angst zijn twee emoties. Het is goed om volgens Warren Buffet bang te zijn als anderen hebzuchtig zijn en juist hebzuchtig te worden als anderen bang zijn. We zien het op de beurzen. Wanneer men in het nieuws records van de AEX of van Wall Street aankondigd volgt er vaak snel een daling. Wanneer iedereen over elkaar heen struikelt om te verkopen is het juist belangrijk om moedig te zijn en te investeren. Een van de eerste biljonairs van de wereld welke erg arm was heeft een vermogen verdient toen hij in 1929 na de Zwarte Maandag bedrijven ging opkopen.

Het leven gaat door

Het is belangrijk om niet te vergeten dat er een leven is na Corona. Bereid je hier nu al vast op voor. Kijk waar er kansen zijn. Voor nu is het erg goedkoop om betaalde zoekmachine en Facebook advertenties te plaatsen. Bouw aan je bereik op een slimme manier om over een paar maanden te oogsten.

Gezond blijven

Uiteindelijk is onze gezondheid ons grootste bezit. Volg daarom de adviezen van de experts en onze overheid. De anderhalve meter afstand, niezen in de elleboog en niet naar buiten gaan als je niet goed in orde bent. Bescherm jezelf, je dierbaren en de mensen om ons heen.

Hoe nu verder?

Wij helpen jou en je business graag verder. Wees niet bang! We willen je geen toiletrollen verkopen voor tien keer de prijs of andere ongein. Het is niet goed om onethisch te zijn in tijden van crisis.

 

No Cure No Pay oplossingen

Voor nu hebben we tot eind van de maand een actie waarbij we werken op basis van “No Cure, No Pay”. Op die manier weet je vooraf dat je krijgt waar je naar op zoek bent. Het risico om met ons samen te werken ligt daardoor volledig bij ons en niet bij jou. Wel zo eerlijk toch? We doen wat we zeggen wat we doen en stoppen pas als het gewenste resultaat is geboekt. Bijkomend voordeel is dat de investering iets wordt opgeschoven en je niet direct de portemonnee hoeft te trekken.

Dit artikel is geschreven door Peter Kokkeler.

Eigenaar van K-Solutions.nl,
Klanten vinden & maken + binden

Interessant? Neem contact op!

[sharethis-inline-buttons]

Comments are closed.

Special van SuperKlanten.nl